Ako
zvíťaziť nad
masturbáciou
Hneď na úvod chcem poprosiť
všetkých, ktorý chcú
tento text prečítať s úmyslom úprimnej
zmeny svojich skutkov pod vplyvom
pôsobenia Svätého Ducha, aby ešte predtým než
sa pustia do čítania, pristúpili k sviatosti
zmierenia. Na
kolenách Vás o to prosím, a obetujem za
Vás svoje pôsty
a modlitby.
Tak málo sa o nej
hovorí a pritom tak
ničí! človek, ktorý sa jej oddá ide
za ňou. Neberie na nič ohľad, pritom sa
vzďaľuje od Boha. A tak ako voľakedy
v Starom zákone aj dnes privádza človeka k
„cudzím“ bohom. Odhaľme závoj
a pomenujme dnešných „cudzích“
bohov: televízia, kinematografia, internet,
politika (miestna, svetová), hudba, šport, práca,
manželka, manžel, priateľka,
priateľ, ulica, automaty, drogy, alkohol, cigarety atď.
Pričom väčšina
z týchto vecí nám má slúžiť.
Majú to byť len prostriedky, ako dosiahnuť
cieľ večný.
Je vôbec zlá?
Ten, ktorý nás stvoril,
musí istotne lepšie
„rozumieť“ nášmu životu ako my, ktorí ho „iba“ žijeme.
Ten vo svojej neobsiahnuteľnej
múdrosti nechce nič
iné iba naše dobro, aby sme boli šťastní. Radí
a hovorí nám, že
masturbácia je pre naše šťastie neprípustná. Ono
to možno na prvý pohľad takto
nevyzerá, lebo spôsobuje rozkoš, ale kto je
„múdry“, vie hľadieť za horizont,
na koniec, na ovocie, ktoré nám prinesie.
Uvediem niekoľko dôvodov
jej neprípustnosti. Totiž
ak by si náhodou niekto jeden dôvod vylúčil
kvôli vlastným argumentáciám, ponúkam
ďalšie, pri ktorých sa možno niečo
v človeku pohne. Aj napriek tomu verím,
že sa nájdu určite ľudia, ktorí
vylúčia všetky. Veď Pán Ježiš povedal: „...
synovia tohto sveta sú ... predvídavejší ako
synovia svetla.“ (Lk 16, 8b). Ja
však „Zvelebujem ťa, Otče, Pán neba i zeme, že si
tieto veci skryl pred
múdrymi a rozumnými a zjavil si ich
maličkým.“ (Mt 11, 25b). Opakujem,
že najlepšou pôdou pre prijatie Božieho poznania je zmieriť sa vo
sviatosti
zmierenia.
Dôvody
prečo je
masturbácia zlá
1. Dôvod – Sväté
písmo
Uvediem niekoľko
citácií.
Pre tých, ktorí
majú silnú vieru, to znamená že
veria Bohu, to stačí.
Tí nepotrebujú už ďalej logicky zdôvodňovať.
Sú podľa
Pána Ježiša pokorní srdcom a skutočne veria,
že ten, ktorý život stvoril, sa v ňom vyzná
lepšie ako jeho stvorenie - človek.
No pre tých, ktorým to nestačí,
pozrime
sa na ďalšie argumentácie.
2. Dôvod – Svedomie
čo
to je svedomie?
Svedomie
to je pôsobenie Ducha Svätého.
Prichádza
k nám bránou sviatosti krstu, sviatosti birmovania
ale aj mnohými inými
spôsobmi. O tom , že aj inými cestami môže
k človeku prísť svedčia čnostní neveriaci. Niekedy
dokonca viac čnostní ako veriaci.
Na
niektorých miestach počujeme sťažnosti: „Ja
Svätého Ducha necítim, dokonca ho
aj volám, a predsa nič zvláštne neprežijem“.
Tu si treba uvedomiť, že
Svätý Duch nekoná len vtedy keď niečo
prežijem (vytrženie), ale koná vždy keď chcem.
Ovocie jeho pôsobnosti
sa dostaví určite, či skôr alebo
neskôr.
Jedným,
z jeho ovocí je aj to, že človek zvnútra
počuje Jeho hlas, ktorý hovorí že
masturbácia je hriech – zlo.
Sú
typy ľudí, ktorí tvrdia, že žiaden iný
hriech im nerobí problémy, iba
tento. Potom začnú v srdci uvažovať či to vôbec je
hriech. Tu si však treba dať pozor, lebo to
už nie je hlas
Svätého Ducha, ale Zlého ducha. Aby sa
v takomto prípade Svätý Duch vykryštalizoval,
treba sa postaviť pred Sviatosť Oltárnu
a počúvať... Ako si odpoviem na
nasledujúce otázky. Ak masturbujem, som hoden ju prijať?
Aký budem mať pocit?
OK?
3. Dôvod – Sloboda
Toto
je argument, ktorý je úzko spätý
s predchádzajúcim. Lebo aj tu sa jedná
o silu Ducha Svätého, a o poznanie
ktoré nám podáva.
Ak
by nám Svätý Duch nepomáhal, mohli by sme byť
v tomto smere ľahučko
oklamaní. Veľký Klamár ohromne veľa
investoval, aby túto hodnotu zdeformoval.
Skutočne, sú to gigantické
klamstvá, ktoré sa Jeho pôsobením okolo
slobody rozširujú.
Pozrime
sa na tento problém zblízka, a v Pravde.
Otázka:
Kto je slobodný?
Bežná
odpoveď: Kto si môže robiť to čo chce.
S takouto
odpoveďou možno súhlasiť, len s jednou podmienkou,
ktorá sa týka slovíčka
chcieť. To je veľmi dôležité
slovíčko. Lebo. Ak sa ja môžem rozhodnúť (a
následne tak aj konať) v ktoromkoľvek okamihu iba
tak že chcem Zlo, tak to
potom o žiadnu slobodu vonkoncom nejde. človek,
ktorý je závislý na
alkohole povie, že je slobodný, keď si môže vypiť
kedy „chce“, a nikto mu
do toho nekecá, slobodný nemôže byť. Lebo on sa
nemôže rozhodnúť a uskutočniť
dobro. Aj keby sa rozhodol, že chce dobro, stále nie je
slobodný, pokiaľ dobro nedokáže
uskutočniť. Podobne to je s masturbáciou. Ten
istý prípad. Iba ten je
slobodný, kto v ktoromkoľvek momemte dokáže
aj masturbovať, aj nemasturbovať. Teda
robiť dobro, aj zlo. Všetko overuje čas. Platí, že
slobodu stráca ten, kto sa
rozhodne pre zlo. Padá do priepasti, v ktorej
nedokáže vyberať medzi dvomi
možnosťami.
V takom
prípade zachrániť môže jedine Boh. Ten
podáva neustále svoje ruky až na dno
priepasti. Je bolestné, že mnohí sa nechajú
opäť (a teraz to už je oveľa ľahšie) oklamať, a uveria tomu,
že nie sú
hodní vrátiť sa k Bohu.
Pane zasvieť všetkým hriešnikom svetlo svojho podobenstva
o márnotratnom
synovi (Lk 15, 11-31).
Zhrňme
si: Slobodný som vtedy, keď dokážem robiť zlo aj
dobro.
4. Dôvod – Úcta
Tento
dôvod je akoby takým cukríkom z Božej dlane za
vernosť. Večný Boh vo
svojej prozreteľnosti spojil čistotu človeka
s mohutnou príťažlivosťou.
Dokonca poniektorí humoristi tvrdia, že čistota je
najsilnejšie afrodiziakum.
Svätý Duch neustále pracuje, a takýchto
čistých ukazuje, ako ľudí pevných,
stálych, ktorý nezradia a ovplývajú
dobrotou. Takéto atribúty osobnosti
boli vyhľadávané vždy. Samozrejme, keď si ma
ctia ostatní ľudia, ruka
v ruke ide s takouto úctou aj sebaúcta. Tak ako
sebaukájanie vedie človeka k hrubosti, strachu,
beznádejnosti
a zúfalosti, tak čistota
vedie k radosti, láskavosti, k pokoju, k tomu, že si
človek seba
váži, a v konečnom dôsledku ako keby sa
rozbehol cestou do Božieho
kráľovstva. A keď taký človek vie
chváliť Boha celým srdcom, vzývať ho v každej
chvíli, oslavovať až do maximálneho
vyčerpania, vtedy akoby sa naplňovalo: „Božie
kráľovstvo neprichádza tak, že by
sa to dalo spozorovať. Ani nepovedia: »Aha, tu je!«
alebo: »Tamto je!«,
lebo Božie kráľovstvo je medzi vami." (Lk 17, 20b-21)
Ako som už spomínal vyššie, aj
napriek týmto príčinám,
sú ľudia, ktorých takéto
argumentácie neposúvajú k svojmu dobru.
Majú
svoje zdôvodnenia – síce smiešne (pretože sú to
klamstvá pochádzajúce od
najväčšieho Klamára), ale musia ich mať, ak
nechcú s hriechom prestať. Ináč
by sa takýto človek rozdvojil. Rozpadol by sa ako
kráľovstvo v ktorom
vládnu dvaja.
Odkaz pre takto oklamaných (za
ktorých sa stále
modlime, a ktorých žehnáme):
Ešte
nikdy v dejinách vesmíru, nezvíťazilo Zlo nad
Dobrom. Aj keď mnohokrát sa
zdalo, že to Zlo už zvíťazilo.
Aj Ježiš bol na kríži, zomrel, všetci sa rozpŕchli,
a vyzeralo to, že
Dobro prehralo. Ale v nedeľu ráno sa ukázala
Pravda. Keď Pán Ježiš vstal z
mŕtvych, hlava hada bola pošliapaná. Tak je to vo
všetkom, čo nás postretne.
Majme preto na pamäti neustále konať dobro, aj keby
nás to malo stáť život!
Je tu jeden problém. Totiž Zlo,
keď začína
zvádzať, nikdy sa neukazuje ako
Zlo. Má
perfektnú masku. Je to maska Dobra. Ó,
aká je masturbácia na prvý pohľad
dobrá. Je to veľmi príjemné. Len si daj.
Počujeme hlas Zla. Ale pozor! V takej chvíli rozlišujme
ducha podľa ovocia. Aké
bude ovocie, ak podľahnem? Budem z toho mať
konečný zisk, alebo stratu.
Musíme byť obozretní. Pán Ježiš hovorí:
„Bdejte!“
V tejto fáze
ukončím zdôvodňovanie, a keďže
verím, že aj tak väčšina ľudí,
ktorý tieto slová čítajú, sú
o
neprípustnosti sebaukájania presvedčení,
poďme k podstatnej časti,
a to je BOJ s ňou.
Bojujme
Celá táto úvaha patrí predovšetkým tým, ktorý chcú byť čistí, snažia sa, ale nedokážu to. Zdôrazňujem, kto nechce, má slobodnú vôľu a nech zabudne na tieto riadky.
Nuž poďme ešte na
chvíľu sa povzbudiť slovami
písma. Sv. Pavol píše: „Ani
nechápem, čo
robím, lebo nerobím to, čo chcem, ale robím
to, čo nenávidím. No ak robím to, čo nechcem,
priznávam zákonu, že je dobrý.
Potom to však už nerobím ja, ale
hriech, ktorý vo mne sídli. Viem totiž, že vo mne, to
jest v mojom tele,
nesídli dobro; lebo chcieť dobro, to mi je blízko, ale
robiť dobro nie. Veď
nerobím dobro, ktoré chcem, ale robím zlo,
ktoré nechcem. No ak robím to, čo
nechcem, už to nerobím ja, ale hriech, ktorý vo mne
sídli. Badám teda taký
zákon, že keď chcem robiť dobro, je mi blízko zlo.
Podľa vnútorného človeka
s radosťou súhlasím s Božím
zákonom; ale vo svojich údoch pozorujem
iný zákon, ktorý odporuje zákonu mojej
mysle a robí ma zajatcom zákona
hriechu, ktorý je v mojich údoch. Ja
nešťastný človek! Kto ma
vyslobodí z tohoto tela smrti? Ale nech je Bohu
vďaka skrze Ježiša
Krista, nášho Pána! Ja sám teda mysľou
slúžim Božiemu zákonu a telom
zákonu hriechu. (Rim 7, 15-25).
Vidíme teda, že aj sv. Pavol bol
úplne ľudský, mal
svoje slabosti a problémy, ktoré máme aj my.
Aby sme vyhrali boj, podotýkam
celý boj, nie iba
jednu bitku, najlepším predpokladom je dobre poznať
„stratégiu nepriateľa“. Ako
pracuje? čo používa na to, aby sa mu darilo?
Ako už bolo vyššie spomenuté,
prezlečie sa do
„kabátu dobra“. A tak sa mu perfektne darí
zvádzať.
Napríklad: Na bilboarde je stroho
oblečené dievča
s mobilom v ruke. Na prvý pohľad na tom nie je
nič zlé. Veď je krásne
(to dievča, možno aj mobil), dobre sa na ňu
pozerá, je to ako v rozprávke.
Prejde deň, večer zaľahnem do postele,
pomyslím si, čo som prežil pekné. Zrazu
si spomeniem na to dievča, a už nič nebráni
tomu, aby plamienok ktorý sa
bilboardom zapálil, vo mne v teplučkej
posteli rozhorel do divokého
neovládateľného požiaru, ktorý
končí zbičovaním
a zavraždením Ježiša na kríži.
Kedy treba bojovať?
Z hľadiska
vývoja hriechu rozlišujeme tri štádia:
1.Nový
zdroj. Pre toto
štádium je
typické, že človek tento podnet úmyselne
nevyhľadáva. To znamená, že Zlý nám
tento Nový zdroj ponúkne akoby náhodne.
Napríklad:
V správach sa objaví informácia, že
známa herečka sa dala odfotografovať
hore bez, v časopise je reklama s poodhalenými
partiami ženského
tela, po ulici ide dievča v minisukni, čítam
román, kde je ľúbostný príbeh,
počujem najnovšiu klebetu, kto bol v manželstve
neverný, atď. Možností je
neuveriteľne veľa.
Táto
fáza by sa mohla nazvať aj ako
„škrtanie
iskry“.
2.
Požiar. V tomto
období už človek úmyselne a vedome vyhľadáva
ďalšie zdroje inšpirácie. Kúpi si porno
- časopis, video, pozrie internetovú stránku.
Ideálne by bolo, keby vtedy človek
k takýmto prostriedkom nemal prístup. Avšak aj vtedy
môže takéto porno
predstavy vytvoriť vo svojej fantázii. Hriech už je
v srdci. Stačí iba
chvíľka, aby ho dal navonok. Do tohto obdobia sa človek dostane
vtedy, keď nový
zdroj – predchádzajúce štádium začne
študovať a prehrabáva sa
v ňom. človek je zvedavý.
Chce vedieť, či je vidno..., či niektorá dokonca
urobí..., či si fakt žiada...
atď.
3.
Spomienky. Keby
v živote človeka nenastali predchádzajúce obdobia,
do tohto
štádia by sa človek nikdy
nedostal. S obdobím Nového zdroja má
spoločné to, že k nemu dochádza
akoby náhodne. človek úmyselne spomienky
nevyvoláva. Ak by ich naschvál
vyvolával, už by bol v období Požiaru. To
v akej frekvencii sa
objavujú, závisí od toho, kto vládne srdcom
človeka. či je to Svätý Duch, alebo
Zlý duch. Alebo by sa dalo povedať, či je v prevahe
dobrý anjel, alebo zlý
anjel.
Ak by sme mali celkove zhodnotiť všetky
štádia hriechu, mohli by sme dospieť k nasledovným
uzáverom. Najhoršie zo štádií
je Požiar. Veľmi ťažko sa hasí. Pri ňom je
najväčším problémom to, že človek už
zhrešil v srdci. Menej zlé štádium je Spomienka,
a najmenej
nebezpečný je Nový zdroj. Avšak to že je najmenej
nebezpečný vonkoncom
neznamená, že mu netreba pripisovať žiadnu dôležitosť.
Práve naopak. Nový zdroj
je bránou k hriechu. Preto treba neustále bdieť
a poznávať kde sú
takéto „brány“, a zďaleka ich obchádzať
a požehnávať a modliť
sa za ľudí, skrze ktorých pokušenie
prichádza.
Položme si otázku. Môže človek existovať
mimo všetkých týchto štádií hriechu?
Odpoveď znie jednoznačne - ÁNO! Odlíšme
inú otázku. Môže človek existovať mimo
všetkých týchto štádií hriechu po
celý
život? Odpoveď znie jednoznačne - NIE!
Avšak bez ohľadu na to, či sa
nachádzame, alebo nenachádzame
v niektorom z období vývoja hriechu, vždy
nám Boh ponúka možnosť
a túži po tom, aby sme sa vyslobodili.
Cesta
k víťazstvu
Tak ako sme uviedli niekoľko
dôvodov, prečo je
masturbácia k nášmu šťastiu
neprípustná, tak teraz
uvedieme nie jednu, ale viacero ciest
ako sa od nej očistiť.
1. Horlivá modlitba – možno že poniektorí,
ktorí sa pustili do čítania
týchto slov, aj očakávali, že toto bude
odpoveď. A teraz sú sklamaní,
že toto už počuli. Aj mňa osobne sa
raz jedno dievča spýtalo, ako si redukujem, či
kompenzujem moju „mužskú silu“,
keďže som slobodný. Keď som jej odpovedal, že
takúto situáciu riešim modlitbou,
bola sklamaná a povedala, že si myslela, že jej takto
odpoviem.
Istotne
mnohí skúšali bojovať proti pokušeniu
modlitbou. Lenže boj s pokušením nakoniec prehrali.
Pýtame sa – PREčO?
Odpovedá nám apoštol Jakub: „lebo zle prosíte“
(Jak4,3). Je nutné si však
uvedomiť jednu dôležitú skutočnosť. Zlý
má milión ciest a alternatív ako
nás zviesť zo správnej cesty. O to viac mu
záleží na človeku, ktorý
hľadá
Boha. Kto je neostražitý, potom podľahne. Uvediem
príklad, ako dostal mňa. Mal
som obdobie, kedy som svoje poklesky chcel odčiniť
zvýšením množstva modlitieb.
A tak sa stalo, že som sa denne pomodlil aj šesť ružencov.
A čo sa
zmenilo? Veľmi málo. V duchu som nakŕmil
svedomie pocitom, že som proti
zlému niečo urobil, a pokračoval som
v predchádzajúcom spôsobe
života, vrátane mojich pokleskov. Ale asi práve toto bola
najväčšia prehra.
Dnes viem, že to bolo klamstvo Zlého, ktorý hovoril:
„Pomodlil si sa veľmi veľa,
si dobrý, teraz si zaslúžiš zrelaxovať
a odpočinúť“.
Takýto prístup k modlitbe,
a teda k Bohu, vidíme, že je dosť
nebezpečný. Nedáva nám poznať Božiu
vôľu, nepretvára nás, nedovoľuje
pôsobiť Svätému Duchu, naopak robí nás skľúčených,
zarmútených a smutných
z toho, že sa máme modliť. Ovocie Svätého Ducha
však je radosť, láskavosť
... (Gal 5,22).
Toto všetko sú dôvody, prečo naša
modlitba musí byť HORLIVÁ!!!
Zdôrazňujem to slovíčko „HORLIVÁ“.
Modlitba celým srdcom. So skutočným
a odovzdaným prežívaním toho, čo
hovorím. Nechať si narásť krídla. Hlboko
sa ponoriť do Božej prítomnosti.
Odporúčania
k horlivej modlitbe:
Prvá
otázka by mohla byť: či sa modliť vlastnými
slovami, alebo predpísané modlitby.
Odpoveď je: nevylúčiť ani jedno.
Predpísané modlitby majú obrovskú moc, ak
idú
zo srdca, lebo boli vyjavené samotným Svätým
Duchom. Zamyslíme sa len nad
modlitbou „Otče náš“, ktorú nás
naučil náš Pán Ježiš Kristus. Aká by to
bola
chudoba, keby sme sa ju nemodlili. Nádherné sú aj
ďalšie modlitby: ruženec
(toho sa Zlý najviac bojí), litánie atď.
Avšak prednosť pred všetkými
modlitbami má Svätá omša. Novozákonnu obetu
si Boh vyvolil ako prvé miesto, kde
chce rozdávať svoje milostivé pôsobenie.
Väčšieho miesta niet na zemi.
Dôležitá je aj modlitba srdcom – čiže
vlastnými slovami. Veď každý z nás je
jedinečný, s jedinečnými
problémami a názormi. Prečo by sme nemali
hovoriť o nich práve
s Bohom?
Jednou z možností je začať modlitby
vlastnými slovami. Poprosiť o odbremenenie starostí,
ktoré by ma mohli
odpútať od úprimnej modlitby. Srdcom povedať bôle,
odovzdať to všetko Bohu. Veď
on tak rád nás odbremení. Modlíme sa
vlastnými slovami až do chvíle, keď nám
začnú prichádzať na um starosti bežného
dňa, čo musím zariadiť, vyriešiť a pod.
Pri modlení by sme nikdy nemali
podľahnúť myšlienke, že sa mám a musím
pomodliť nejakú predpísanú
modlitbu. Napríklad, ak sa začnem modliť „Otče
náš“ a moja myseľ sa
pozastaví pri slovách „príď
kráľovstvo tvoje“, netreba sa hneď modliť ďalej
a zavrhovať takéto
vnuknutie. Ak mám silu (Svätého Ducha),
kľudne môžem o tom rozjímať aj
hodinu, až pokiaľ neprejdem k svetským problémom.
Vtedy treba pokračovať
v predpísanej modlitbe. čím dlhšie som
schopný rozjímať, tým viac sa mám
z toho tešiť a chrániť si takúto
blízkosť Boha.
Viem dobre, že horlivo sa modliť, vôbec
nie je jednoduché. Netreba sa však nikdy vzdávať, treba
o horlivosť
neustále prosiť. Je to veľmi u Boha záslužne,
keď o horlivosť
prosíme. Ak k nám nepríde, netreba však byť
zarmútený, lebo Boh dobre vidí
našu ochotu a istotne ju raz odmení. Totiž horlivosť je
stav, kedy na človeka prichádza Božie kráľovstvo.
A ono prichádza pomaly, a vtedy
keď kráčame úzkou, tŕnistou cestou.
Veľmi ťažko by sme mohli pocítiť horlivosť
po návšteve hororového filmu v kine, alebo po
hádke v práci, doma
atď. Lebo toto všetko sú malé hriechy, ktoré
nám rozmazávajú obraz Boha.
Opakujem, treba sa stále očisťovať v kúpeli
sviatosti zmierenia.
2.Obetovanie – Horlivosť v modlitbe je najkrajšou
časťou
nášho života. človek sa však
stretáva aj
s bežnými situáciami života, ktoré však už
nie sú také pekné. Sú to ťažkosti
všedného dňa v práci, v rodine,
na úradoch a pod. Aj
tie nám však dáva Boh. On nás
prostredníctvom nich ukazuje ako svoje svetlo pre
iných. Boh nás naučil, že ak sa chceme
v ťažkostiach správne zachovať
a byť jeho Svetlom, máme tieto starosti v duchu
obetovať práve Jemu.
Tým ich posväcujeme a riešime na Božiu slávu. Obetujme v duchu. Každú jednu strasť
nášho života. Bolesti.
Napr. keď sa náhodou udriem, keď sa potím,
keď na mňa niekto vrieska, keď ma
oklamú, keď som unavený, keď nestihnem autobus,
keď stratím doklad, alebo
peniaze, keď netečie teplá voda, keď som
hladný, či smädný... A tak ďalej,
a tak ďalej. Veď každý z nás to dobre
pozná. Vtedy si povedzme:
“Pane, príjmy skrze očisťujúce ruky Panny
Márie tieto moje ťažkosti, a daj mi
silu bojovať proti zlozvyku sebaukájania.“
Ak by som vo chvíli ťažkosti zabudol na
Boha, veľmi by som tým potom trpel. Snažil by som sa
vyriešiť svoj problém sám, čo by viedlo k dvom
situáciám. Po
prvé. Minul by som veľmi veľa energie a času na to, aby som to
sám dokázal.
Neuveriteľne by ma to unavilo. Po druhé,
zabudol by som na Boha. Podvedome by som začal nadradzovať
iné hodnoty, ako napr.
hodnoty boja, moci, úcty a pod. Pričom
potrebné je iba jedno. A to je
to, čo si so sebou odnesieme aj po smrti, totiž Lásku.
Čože sú však všetky naše starosti
a trápenia oproti tým, ktoré si pretrpel
Pán Ježiš. Pričom On bol úplne bez
viny, na rozdiel od nás. Nie je to paradox? On bol bez viny,
trpel viac,
a nesťažoval sa. My sme vinní, trpíme menej
a sťažujeme sa.
Žiadna naša ťažkosť sa nevyrovná tej
Ježišovej. A najúžasnejšie na tom celom je to, že mi aj
Ježišove bolesti
a utrpenia môžeme obetovať Bohu presne tak, ako by to boli
naše ťažkosti.
Nie je to fantastické? Áno, toto môžeme urobiť pri
každej jednej svätej omši.
Keď kňaz dvíha najprv chlieb a potom
víno, pri tej tichej chvíľke
premenenia môžeme celé jeho utrpenie obetovať za čistotu
nášho srdca.
3. Strelné modlitby – Tento prostriedok má
úzky vzťah k štádiám
vývoja hriechu. Strelná modlitba by mala byť akousi prvou
pomocou pri poranení.
Keď sa dostaneme do styku s novým zdrojom, pri
spomienkach, ba dokonca aj
v požiari je pri nás Ježiš Kristus. On nás chce
objať svojím vykúpením.
V čase pokušenia je pri nás oveľa bližšie ako
kedykoľvek inokedy. Len mi
vtedy zatvárame všetky dvere, všetky okná, Zlý
duch nám podáva kladivo aby sme
zaklincovali všetky otvory, aby sme ostali bez svetla v temne.
Pretože iba
v temnote sa nám môže páčiť hriech. Vo
svetle nikdy. A vtedy musíme
bojovať proti našej zlu náchylnej vôli STRE¼BOU. Je
to ťažké, lebo vtedy sme už
zabarikádovaní. Preto sa pripravme na to teraz, keď
vidíme vo svetle čo
spôsobuje hriech. Zaumieňme si teraz, že aj keď
budeme zviazaní pokušením,
budeme k Bohu vysielať svoje krátke strelné modlitby
z hlbín duše.
Aby nás zachránil. Každý podľa toho čo bude
cítiť. Napr.: „Pane, Ty sa iba tak
prizeráš ako padám?“, alebo k Panne Márii:
„Panna Mária, veď väčšej
materinskej lásky ako je tvoja na svete niet, prečo ma
nasilu nevezmeš za ruku
a nevyvedieš ma z ohňa pokušenia? Chceš aby som si
ublížil? Aby som
trpel?“. Nebojme sa hovoriť k láskavému Bohu, či
svätým o našich
starostiach.
4. Preč s horľavinami
– Predstavme si, že by
matka rodiny mala variť pre
rodinu chutnú večeru a pritom by mala na stole, na
sporáku, na
stoličkách, po zemi, jednoducho všade porozlievaný
benzín, a ešte
k tomu by mala v každom kúte obrovský
súd s benzínom. Na dôvažok
by niekto nezbedný ešte predtým pustil plynový
kohútik na sporáku. Vieme si
určite dobre predstaviť, čo by sa stalo, keby niekto bez
toho aby poriadne
vyvetral a vyčistil kuchyňu, sa pokúsil
zapáliť plynový sporák, v snahe
niečo dobré uvariť.
Takisto je
to aj s nami. My sa tiež snažíme
uvariť dobré jedlo pre nášho Pána v podobe
čistej a Bohu milej duše.
A čo sú naše horľaviny?
Samozrejme, že toto nie sú všetky
u nás dostupné
horľaviny, je ich omnoho viac. Niekedy dávnejšie
toľko horľavín nebolo,
blahobyt však priniesol nové možnosti a nové
cesty... Preto „bdejme“ a „buďme
obozretní ako hady“.
ťažko by sa nám podaril
dobrý úmysel, ba bol by
v tom iste aj kus pýchy, keby sme si mysleli, že my sa
nebojíme horľavín
a že nám sa nemôže nič stať.
5.Sväté písmo – Aj keď tento spôsob
uvádzam až nakoniec, môj
osobný názor je, že je najúčinnejší.
Pre tých, ktorý dočítali tento
príhovor až
potiaľto by to mohlo byť aj akousi odmenou za
úprimnú snahu očistiť sa.
O sile svätého písma som natoľko
presvedčený, že v mene Ježiša Krista
vyhlasujem nasledovné:
„Kto bude
každý deň čítať aspoň
hodinu Nový zákon, bude do troch mesiacov
uzdravený z moci hriechu masturbácie.“
Čítanie
svätého písma je počúvaním toho čo
nám chce
Boh povedať. Teda v našom života má miesto nielen vylievať
si srdce pred
Bohom, ale takisto aj počúvať, ako k nám
hovorí. Neočakávajme
nadprirodzené prihováranie v podobe hromov či
bleskov ako v Starom
zákone. Dobre vieme, že ani takýto príhovor Boha
nedokázal obrátiť mnohých izraelitov
od hriešneho života. Dnes sa nám Boh takto zjavovať už nebude.
Lebo sa zjavil
raz a definitívne v Ježišovi Kristovi. Bolo by od
nás veľkým hriechom
a pokúšaním Pána žiadať o ďalšie
zjavenie. Nepohŕdajme preto zjaveným
Božím slovom v Svätom písme. Obzvlášť
počúvajme, čo Boh hovorí
v Novom zákone. To je to, čo k nám Boh
hovorí. Vážme si to.
Starozákonný proroci nemohli vo svojej dobe
počúvať poklad ukrytý v slovách
Ježiša Krista.
Na záver Vás chcem
poprosiť, aby sme urobili jednu
láskavosť voči nášmu Stvoriteľovi. Veď
On pre nás urobil toľko. Sľúbme mu, že
aj keby sme padli miliónkrát, vždy vstaneme vo sviatosti
zmierenia
a vrátime sa k Nemu. Sľúbme mu, že
neuveríme slovám Zlého: „že sme
takí slabí, a hriešni, že sa nemôžeme
vrátiť k nášmu Spasiteľovi".
„Blahoslavení
čistého srdca, lebo oni uvidia Boha.“
Ježiš
©
Vladimír Radostný
Otázky
rád zodpoviem na našom novom fóre.